תבוטל? בשעה זו מתקיים דיון בבג"ץ על הרפורמה בתח"צ

צבי טסלר No Comments on תבוטל? בשעה זו מתקיים דיון בבג"ץ על הרפורמה בתח"צ

בשעה זו מתקיים דיון בבג"ץ על עתירת רשויות מקומיות וארגונים חברתיים, אליהם הצטרף יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון נגד רפורמת "דרך שווה" בתחבורה הציבורית | מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון: "זו רפורמה לא שווה, לא צודקת, לא דמוקרטית ולא הוגנת. ברפורמה הזו לקחו 250 מיליון שקל מהעניים לעשירים"

בג"צ צילום: פלאש90
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כעת מתקיים הדיון בבג"ץ בעתירת רשויות מקומיות וארגונים חברתיים, אליהם הצטרף יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) נגד רפורמת "דרך שווה", הרפורמה בתחבורה הציבורית של שרת התחבורה מרב מיכאלי.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון: "הגעתי לבית המשפט העליון כדי להשמיע את קולם של הנפגעים מרפורמת "דרך שווה", שהיא לא שווה, לא צודקת, לא דמוקרטית ולא הוגנת. ברפורמה הזו לקחו 250 מיליון שקל מהעניים לעשירים. הרפורמה מייצרת מצב שבו הרכבת מבאר שבע לת"א תעלה 610 שקלים לחופשי חודשי, בעוד שבאוטובוס יעלה 225 בלבד".

"האם זה הגיוני שתושבי הנגב שרוצים להגיע לת"א ולהתפרנס יהיו חייבים לנסוע באוטובוס? רכבת לעשירים ואוטובוס לכל השאר? מכפילים את העלויות של קווים פנימיים בדימונה, בבאר שבע ובקרית שמונה ופוגעים בחלשים. מכל הסיבות הללו ובשל העובדה שבאופן בוטה הוסתר מידע מהכנסת בזמן אמת, החלטתי להצטרף לבג"ץ הזה, כך או כך אנחנו נאבק להוזלת המחירים, לא אוותר על כך" אמר ביטון.

ביטון אף התראיין בתחילת השבוע לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" ואמר: "אני מקווה שבג"ץ יבין את העוול ברפורמה שנעשתה באי צדק, ובהסתרת פרטים מהכנסת. גם על הדבר הטוב שבה של נסיעות חינם לגמלאים לא מובן למה מביאים תחבורה חינם מגיל 75, תן לאנשים לנסוע כשהם בריאים בגילאים יותר נמוכים. מגיל הפרישה, הנסיעה חינם צריכה להתחיל מאז שמקבלים קצבת זקנה".

"מה שעומד מאחורי "הרפורמה" הזו לדעתי זה שוועדת המחירים רצתה לייקר את המחירים ב 9%, השרה הבינה שהיא חייבת להעלות מחירים, אז היא החליטה לנייד את הכסף הזה מהפריפריה, ואז לא לומר שמעלים מחירים, אלא שיש רפורמה. וזה מה שמעוות פה. נכתבה כתבה מאוד מקיפה בעניין, בה נאמר איך מניידים קווים מריכוזים חרדיים שיש בהם הרבה ביקוש, למקומות שכמעט אין בהם צורך בתח"צ" אמר ל"קול חי".



0 תגובות